CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 22, 2008

BOSAN!!!

agak bosan juga duduk rumah n duit poket x masyuk pun...
diri ku yang x reti dok diam nie membuatkan aku berusaha untuk cari punca duit gak....
yang penting halal...

so hari nie tanggal 22 September 2008
aku jadi guru ganti kat sebuah sekolah di daerah tmpat aku tinggal...
mcm biasa msk tmpt baru agak janggal la sbb nak sesuaikan diri tp alhamdulillah aku terjumpa senior aku semasa sekolah menengah dulu jd aku x lah kekok...

kehadiran ku di sambut dengan baik dan dialu-alukan... aku x tahu kenapa... tp ape yang ku dgr... jd guru ganti sekolah rendah nie gaji pakai SPM je tp sek menengah gaji pakai degree... tu yang ramai x nak ngajar di sekolah rendah...

wang ringgit bukan jadi ukuran... cukuplah untuk menampung hidup ku ini sebelum aku kembali ke arena kerjaya yang sebenar disamping dapat menimba pengalaman di tempat baru.....

aku rindukan murid-murid ku di sekolah... aku pergi ke sekolah pada 19/9/08 lalu.. kehadiran ku disambut dengan kegembiraan dan tangisan anak murid yang rindukan cikgunya... hatiku sebak namun ku tahan jua... aku kesian kepada anak murid ku kerana tiada siapa yang nak mengajar mereka... namun apa kan daya... ku x mampu untuk mengajar kerana tidak mempunyai kebenaran untuk mengajar mereka... aku redha je dengan masalah yang aku hadapi ini.... bersabar la rakan-rakan ku yer... bulan 11 atau awal tahun depan baru dapat bertugas semula... mendidik anak bangsa yang berguna untuk agama, bangsa dan negara... Insyaallah
jadi buatlah aktiviti atau kerje yang berfaedah.... paling elok dan afdal luangkan masa dengan family... kerana 1thn 1/2bulan x dpat spent masa dengan family....

biarpun kita ada masalah... kita kena tenang dan sentiasa senyum2 selalu.... smile always....=)

3 comments:

Firol said...

rilek kawan

jadi followers blogger aku...dafter le

Miss Jaz said...

salam adik akak...hope apa yang adik cakap untuk kita bleh p skolah lepas raya ni jadi kenyataan..akak tak sabar nak dapat surat posting ni...

Anonymous said...

huhhu.sekuranynya leh gak keje lain. yg pendidikan khas ni lepas je btn terus pi ngajar. seksa...seksa!!!